tilbage til it-forum Tilmeld dig

Nominerede - Det digitale produkt 2014

De nominerede i kategorien Det digitale produkt 2014 er:

  • DR Ramasjang app
  • Shrug Island (Amazu Media)
  • Unity Studios

Læs mere om kandidaterne herunder.

Unity Studios

Facts: Unity Studios er én af verdens førende eksperter og udviklere på Unity 3D platformen. De beskæftiger sig med 3D oplevelser i form af komplekse visuelle installations løsninger, spil og applikationer, crossplatform udvikling og konsulentarbejde

Formålet med produktet: MobiGlobe 3
Formålet med produktet er at formidle Volkswagens budskab om innovative tilgange for at implementere vedvarende mobilitet i vores miljø. Dette er en konstellation, som giver de besøgende på Autostadt muligheden for at interagere med forskellige interaktive stationer, for aktivt at kunne lære om emnet.

Hvilken målgruppe har produktet: Målgruppen er de besøgende hos Autostadt – nuværende og nye kunder af Volkswagen produkter.

Hvordan udnyttes de digitale medier og muligheder: Det har været vigtigt at kunne udnytte forskellige typer af hardware for at fremme interaktiviteten og oplevelsen hos brugerne. Der er blevet brugt flere forskellige touch displays, men også Microsoft Kinect til gesture interaktion. Unity teknologien var ideel til at kunne dække alle de forskellige platforme i udviklingen af softwaren til Hosoya Scheafer Architects design ideer.

Hvordan er brugerens mulighed for at styre interaktionen: Brugerne kan styre interaktionen via touch og gesture based controls.

På hvilke platforme kan produktet afvikles: PC og Mac

Hvordan er produktet innovativt: Kombinationen af de forskellige elementer, hvorpå store mængder af data bliver præsenteret via interaktiv 3D skaber en innovativ og værdiskabende løsning for kunden og slut brugeren.

Læs mere om projektet her.

Shrug Island (Amazu Media)

Facts: Amazu Media fokuserer på at skabe underholdning med mening, med positive budskaber under temaer rangerende fra community til miljø, i form af interaktive oplevelser.

Formålet med produktet: Et adventurespil med et unikt kunstnerisk design og musikalske puzzles.

Hvordan udnyttes de digitale medier og muligheder: Spillet er i øjeblikket i Kickstarter, Steam Greenlight, og kommer til flere forskellige platforme og har fået opmærksomhed fra flere forskellige hjemmesider.

Hvordan er brugerens mulighed for at styre interaktionen: Som sådan et klassisk adventurespil, men med hvad der ligner en meget spartansk intuitiv brugerflade med musikalske gåder.

På hvilke platforme kan produktet afvikles: PC, MAC, Linux, IOS og Android.

Hvordan er produktet innovativt: Der er mange spil idenfor samme genre, men intet med Shrug Island's unikke look og tilgang til gåder.

Læs mere om projektet på Amazu Media's website HER, eller på Kickstarter HER.

DR Ramasjang app

Facts: Det er det danske web agency, No Zebra, som står bag DR Ramasjang app’en. No Zebra har eksisteret siden 1999, og brænder for opgaver, som involverer cutting-edge teknologier og specialudvikling.

Formålet med produktet: DR har et stort digitalt aktiv i form af sine mange spil til børn.
Med Ramasjang-app’en har DR fået konstrueret en platform, hvor de kan præsentere sine børnespil i én samlet portal, der udelukkende tilbyder børnevenligt og sikkert indhold.
Ramasjang app’en henvender sig til børn på 1½-6 år med en målsætning om at opfordre til leg og læring.
Dermed lever DR op til sit formål om public service ved at være til stede på de platforme, hvor deres brugere er.

Hvilken målgruppe har produktet: Børn i alderen 1½-6 år.

Hvordan udnyttes de digitale medier og muligheder: App’en er udviklet til touch-generationen med en intuitiv og enkel navigation.
Ramasjang-app’en fungerer på alle digitale platforme.
App’en udgør et lukket miljø med børnevenligt indhold, hvor forældre trygt kan slippe børnene løs.
Ramasjang app’en er med til at fastholde børnene i et afgrænset univers, som DR selv styrer.
Dermed bidrager app’en til at positionere DR på den digitale front.
App’en udvides løbende med nye spil. Dermed slipper brugerne for at skulle downloade en ny app, hver gang DR lancerer et nyt spil.

Hvordan er brugerens mulighed for at styre interaktionen: Brugerne styrer selv, hvilke spil de vil vælge ud fra én samlet spilportal.

På hvilke platforme kan produktet afvikles: Ramasjang app’en er tilgængelig på alle digitale platforme.

Hvordan er produktet innovativt: Ramasjang-app’en giver DR har fået én samlet indgang til flere apps. Samtidig er app’en udviklet, så den kan udkomme på Android og iOS samt på mobil og tablet på én gang. DR følger dermed en international tendens, hvor udbydere af film og tv lancerer sine tilbud i en app-udgave.

Link til produktet: Se App Store og Google Play. Læs også mere om DR Ramasjang app'en HER.